رستوران

طراحی جعبه رستورانی

جعبه ساندویچ خلافانه

طراحی خلاقانه جعبه متناسب با نیاز روز ور تنوع غذاها یکی از مواردی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.این توجه علل مختلفی دارد که از آن علل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از افت کیفیت غذا و گرم نگاه داشتن آن از زمان پخت تا زمان استفاده مشتری
  • حمل و ارسال بهداشتی غذا درب منزل مشتری برای غذا های بیرون بر

اصول طراحی جعبه های رستورانی

برای طراحی یک جعبه رستورانی باید به موارد مختلفی توجه کرد که در این مقاله سعی داریم تمامی این موارد را بررسی کنیم تا هم برای طراحی و هم سفارش جعبه از اطلاعات جامعی برخوردار باشید.

یکی از پرکاربردترین انواع بسته بندی، بسته بندی غذای بیرون بر جهت بسته بندی رستوران ها است. این بسته بندی علاوه بر نگهداری مواد غذایی، نقش مهمی در تبلیغات دارد. زیرا به صورت یک بیلبورد تبلیغاتی عمل میکنند که دائم در حال گسترش هستند.

یکی از مهمترین نکات در طراحی جعبه غذای بیرون بر انتقال حس تازگی و با کیفیت بودن غذا به مشتری است. علاوه بر آن جعبه باید از سرد شدن و یا خمیر شدن غذا جلوگیری کند و غذا را به همان کیفیت اولیه به دست مشتری برساند.

یکی دیگر از ویژگی ها تاثیر بسته بندی در جلب مشتری و افزایش فروش نسبت به دیگر رقبا است. با استفاده از تکنیک های روانشناسی رنگ، می توانید روی ذهن مشتریان اثر مثبت بگذارید. طبق تحقیقات انجام شده رنگ قرمز و مشکی نقش بسزایی در افزایش اشتها دارند . به همین دلیل اکثر رستوران ها و فست فود ها از این رنگ ها روی کاغذ کرافت در مجموعه خود استفاده میکنند.

 زمانی که مشتریان شما با بسته بندی های زیبا و جذابی روبه رو شوند، حس خوبی برایشان ایجاد شده و هیجان بیشتری برای باز کردن آن و اشتهای بیشتری برای میل نمودن غذا ها پیدا میکنند .

بسته بندی رستوران
پک فست فود
بسته بندی فست فود

 اولین نکته ای که در طراحی جعبه غذای بیرون بر باید به آن توجه کرد، محکم بودن جعبه است.

* جعبه و پاکت هایی که برای قرار دادن غذا از آن استفاده می شود باید توانایی نگه داشتن مواد غذایی و نوشیدنی را داشته باشند. در غیر این صورت باعث آسیب رسیدن به محتویات درون بسته می شود.

* همچنین برای نوشیدنی ها باید از هولدر لیوان استفاده کرد که مقاومت لازم را داشته باشد و مانع از سرریز شدن آن شوند.

بسته بندی مواد غذایی باید مطابق غذایی که سرو میشود باشد و در هنگام استفاده به راحتی قابل استفاده باشند .

مهمترین نکته در طراحی جعبه غذا، بهداشتی بودن آن است. تمامی مقواهای استفاده شده جهت تهیه جعبه دارای سیب سلامت و مهر استاندارد هستند.

 

جعبه بیرون بر
پک بیرون بر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *